Budowa drogi S17 idzie pełną parą

Od Góraszki do Kołbieli – na tym odcinku w powiecie otwockim trwają prace przy budowie drogi S17. Już gołym okiem widać, że roboty postępują z każdym tygodniem. To jedna z najważniejszych inwestycji, która na trwałe zmieni sposób komunikacji w tej okolicy.

Na odcinku od Góraszki do miejscowości Ostrowik (gdzie zacznie się obwodnica Kołbieli) oprócz drogi ekspresowej powstaną też cztery węzły: węzeł Góraszka (dawniej „Wiązowna I”), węzeł Wiązowna (dawniej „Wiązowna II”), węzeł Otwock (dawniej „Wólka Mlądzka”), węzeł Ostrów.

Oprócz tego wiadukty i mosty w ciągu drogi ekspresowej, kładka dla pieszych nad drogą, tunel dla pieszych pod drogą ekspresową (w Góraszce), przepusty dla zwierząt, chodniki, odwodnienia, oświetlenie skrzyżowań. Budowa tego 15-sto kilometrowego odcinka drogi będzie kosztowała ponad 370 mln zł. S17stka będzie miała dwie jezdnie. Na każdej będą dwa pasy ruchu. W czasie budowy ruch na „naszym” odcinku S17 będzie wielokrotnie przeorganizowywany. Wykonawca przewiduje czasowe zwężanie drogi, ograniczanie prędkości, wprowadzanie sygnalizacji świetlnej i ruchu wahadłowego. Możliwe są też czasowe utrudnienia w dojeździe do poszczególnych posesji. Ten odcinek S17 powinien być oddany do użytku już w połowie przyszłego roku.

Równolegle trwają prace przy budowie Południowej Obwodnicy Warszawy (od ul. Puławskiej do Węzła Lubelska w Majdanie). Budowę odcinka „C” tej inwestycji wykonawca rozpoczął od strony Wału Miedzeszyńskiego. Na wcześniejszych odcinkach niezbędne będzie wybudowanie tunelu pod Ursynowem i mostu przez Wisłę. Zakończenie tej inwestycji planowane jest na koniec 2020 roku. Przejeżdżając Trasą Lubelską przez Majdan w stronę Warszawy już możemy obserwować, jak po lewej stronie drogi, przez las wykonawca buduje nasyp, który stanowić będzie podbudowę obwodnicy. W tym samym miejscu ale po prawej stronie widać już wycinki w lesie i pierwsze prace ziemne pod budowę odcinka, który przebiegając przez Gminę Wiązowna, połączy węzeł „Lubelska”. Budowa samego węzła jeszcze się nie rozpoczęła. Umowa z wykonawcą została już jednak podpisana. Prace mają się zakończyć do października 2020 roku.

Budowa drogi S17, autostrady A2 i węzła „Lubelska” jest kluczowa z punktu widzenia rozwoju. Te inwestycje spowodują, że ten teren stanie się wyjątkowo atrakcyjny dla inwestorów. Zanim się to jednak stanie, czekają nas komunikacyjnie trudne dwa lata. Roboty będą prowadzone jednocześnie w wielu miejscach. Korki i utrudnienia w ruchu będą teraz naszą codziennością ale w perspektywie mamy szybki dojazd do Warszawy. Obwodnicą na Ursynów dostaniemy się już wkrótce w niespełna 20 minut. Wjazd do miasta od strony Pragi przestanie być tak zakorkowany. Do Lublina już pod koniec przyszłego roku dojedziemy w niespełna 1,5 godziny.

Fot. Krystian Herncisz / źródło: wiazowna.pl

Accessibility