Maurycy Kochański to postać, która zyskała uznanie w świecie sportów motorowych. Urodził się 17 kwietnia 1976 roku w Otwocku, co stanowi początek jego pasjonującej kariery jako kierowcy wyścigowego. W ciągu swojej drogi zawodowej zdobył imponujące osiągnięcia, w tym czterokrotne tytuły Mistrza Polski, które zdobył w latach 1999, 2005, 2006 oraz 2008.
Obecnie Kochański rywalizuje na torach wyścigowych, prowadząc zarówno bolid Dallara F3 Honda Mugen, jak i bolid Epsilon Caparo Formula Renault 2.0. Jego doświadczenie oraz determinacja czynią go jednym z wyróżniających się kierowców w swojej dziedzinie, a każdy wyścig to dla niego kolejna szansa na zapisanie się w historii motorsportu.
Kariera
Jego pasja do sportów motorowych zrodziła się za sprawą ojca, Hieronima Kochańskiego, który dzielił tę samą fascynację, będąc kierowcą wyścigowym. Zanim jednak Maurycy rozpoczął przygodę ze ściganiem, stawiał pierwsze kroki w tenisie. Jego debiut na polskiej arenie wyścigowej miał miejsce w 1995 roku, kiedy to wystartował Fiatem 126p w Wyścigowych Samochodowych Mistrzostwach Polski. W kolejnych latach brał udział w Pucharze Cinquecento, ale w 1997 roku podjął decyzję o przesiadce do bolidu przygotowanego przez swojego ojca, co zaowocowało startami w formule E-1600.
W 1999 roku, po dwóch latach intensywnych występów, Maurycy Kochański zyskał swój pierwszy tytuł Mistrza Polski – to był moment, który na długo zapadł mu w pamięć. Jednak w 2001 roku, z powodu braku wsparcia finansowego, musiał zrezygnować z wyścigów. Udał się na studia do Stanów Zjednoczonych, gdzie w maju 2004 roku zdobył tytuł magistra w dziedzinie Business Administration na Emmanuel College. Po powrocie do kraju w 2005 roku rozpoczął studia MBA na Polish Open University.
W tym samym roku nawiązał współpracę z niemiecką InterSerie, co przyniosło mu możliwość startów w sześciu wyścigach tej prestiżowej serii. Sukcesy na krajowej scenie również mu się nie umknęły, gdyż po raz drugi zdobył tytuł Mistrza Polski. W sezonie 2006 ponownie triumfował w Mistrzostwach Polski, wygrywając klasę Formuły 2000, co przyniosło mu trzeci tytuł w karierze.
W roku 2008 Maurycy podpisał umowę z koncernem Lotos, co skupiło uwagę na jego bolidzie (Dallara F396 Honda Mugen) promującym markę paliw DYNAMIC. To był wyjątkowy sezon dla kierowcy, gdyż wygrał wszystkie wyścigi Mistrzostw Polski, a tym samym zdobył swoje czwarte mistrzostwo w klasie bolidów jednomiejscowych. Sezon ten uwieńczył także udziałem w Austria F3 Trophy, gdzie również odniósł zwycięstwo w swojej klasie.
Wzbudzając coraz większe zainteresowanie, w 2009 roku Maurycy założył zespół wyścigowy Kochanski Motorsport, wystawiając pierwszy w historii polski zespół w serii Mistrzostw Włoch Formuły Renault 2.0. W 2010 roku zespół rozwinął się, obsługując już dwa bolidy w serii NEC oraz wybierając rundy w Eurocup. Muzyka torów była mu dobrze znana, gdyż brał udział w weekendach wyścigowych w Assen, Spa Francorchamps oraz Nurburgring.
Od 2007 roku Maurycy stał się ekspertem F1 w TV Polsat, a od sierpnia 2009 do końca 2012 roku komentował wyścigi Formuły 1 wraz z Andrzejem Borowczykiem. Po zakończeniu kariery wyścigowej skupił się na wsparciu młodych kierowców jako menadżer, co pozwoliło mu prowadzić wiele utalentowanych polskich zawodników do serii F3, GP3, F2 oraz Lamborghini Super Trofeo Asia.
Pozostali ludzie w kategorii "Sport i rekreacja":
Paulina Guba | Urszula Soszka | Jan Gawroński (sportowiec) | Sebastian Kęska | Urszula Kielan | Jacek Dąbrowski | Bartosz Szewczyk | Renata Nielsen | Damian Jakubik | Henryk Piotrowski (sportowiec) | Natalia Kołnierzak | Andrzej TrajdaOceń: Maurycy Kochański